Wanneer heb ik een extra account nodig

Meestal kun je gratis extra e-mail adressen koppelen aan bestaande gebruikers. Ik zal het even uitleggen aan de hand van de volgende voorbeelden:

Optie a.

Er is een algemeen e-mail adres 'info@kovoks.nl'; dat in de mailbox van 'jan@kovoks.nl'; terecht moet komen. Er kunnen extra adressen gekoppeld worden aan een mailbox. Dit zijn dan aliassen en daarvoor zijn geen extra accounts nodig.

Optie b.

Er is een algemeen e-mail adres 'info@kovoks.nl'; deze mail moet te recht komen in de mailboxen van 'jan@kovoks.nl'; en 'piet@kovoks.nl'; Dit heet een distributielijst en hiervoor is geen extra account nodig. De mail wordt door jan en piet onafhankelijk van elkaar verwerkt.

Optie c.

Er is een algemeen e-mail adres 'info@kovoks.nl'; deze mail moet in een aparte mailbox terechtkomen. 'jan@kovoks.nl'; en 'piet@kovoks.nl'; hebben beiden toegang tot deze mailbox. Hiervoor is een extra account nodig. De mail wordt door jan en piet gezamenlijk verwerkt. Als jan een bericht verplaatst of weggooit is deze ook voor piet opgeruimd.

Tevreden met deze informatie? Deel het!

Over Zimbra Nederland

Zimbra Nederland is een product van KovoKs BV.
Op deze website vindt u alle informatie die van pas kan komen bij de aanschaf en het gebruik van Zimbra.