Introductie naamherkenning in Zimbra 8.5.x

Sinds onze upgrade van Zimbra 8.0 naar Zimbra 8.5 worden andere namen (verzender) weergegeven bij de weergave van e-mails. Dit was een veelgevraagd verzoek die Zimbra heeft ingewilligd in deze release.

Dit betekent dat vanaf Zimbra 8.5 bij ontvangst van e-mails de volledige naam wordt weergegeven die in het adresboek van de ontvanger staat in plaats van de naam die de verzender heeft ingevuld.

Mobiele gebruikers (smartphones en tablets) zullen de functionaliteit wel herkennen aangezien deze gewend zijn dat telefoongesprekken, maar ook berichten via Whatsapp, Telegram en SMS werken met naamherkenning.


Naamherkenning werkt in de volgende situaties:

  • In de weergave/voorbeeldweergave van individuele e-mailberichten
  • In de lijstweergave van e-mailberichten (zolang die niet in conversatie weergave bekeken wordt)
  • Bij het antwoorden van e-mail aan de zender.

Naamherkenning werkt niet in deze situaties:

  • Wanneer u e-mail "per conversatie" laat weergeven (weergavemodus conversatie)
  • In automatisch aanvullen bij het intypen van een e-mailadres bij het opstellen van een nieuw e-mailbericht


Als een verkeerde naam wordt gebruikt in de automatische naamherkenning dan dient u dit aan te passen in het adresboek van Zimbra.

  • Ga naar het tabblad Contacten in Zimbra
  • Gebruik het zoekvenster en vul het e-mailadres in wat verkeerd weergegeven wordt
  • Maak de gewenste aanpassing voor het betreffende e-mailadres
  • Herlaad uw mailbox door middel van de knop "Herladen" in uw browser.

Tevreden met deze informatie? Deel het!

Offerte?

Stuur mij een vrijblijvende offerte op maat:

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Zimbra Nederland © Produkt van KovoKs B.V.
Vragen? Bel: +31 (0)345 - 200 010 of e-mail ons.

Over Zimbra Nederland

Zimbra Nederland is een produkt van KovoKs BV.
Op deze website vindt u alle informatie die van pas kan komen bij de aanschaf en het gebruik van Zimbra.