Een afwezigheidsmelding instellen in Zimbra
In dit artikel leggen we uit op welke wijze je een afwezigheidsmelding kunt laten versturen aan personen die jou mailen.
Klik binnen Zimbra op het tabblad Voorkeuren
en klik vervolgens op de optie Afwezig
.
Aan de rechterzijde zie je de instellingen die je kunt maken voor een afwezigheidsmelding. Selecteer hier de optie Autom. antwoord verzenden
. Dit zorgt ervoor dat er een boodschap wordt verzonden naar diegene die jou gemaild heeft. Bij het veld Bericht bij automatische beantwoording
voer je de gewenste tekst in voor de afwezigheidsmelding.
Vervolgens dien je aan te geven voor welke periode (a) deze afwezigheidsmelding moet worden verstuurd. Allereerst vink je de optie Tijdsperiode:
aan. Selecteer de gewenste startdatum bij het veld Begin
en een gewenste einddatum bij het veld Eind
. Wanneer de einddatum is verstreken zal er geen afwezigheidsmelding meer verstuurd worden.
Niet alleen kun je een afwezigheidsmelding laten verzenden door Zimbra, je kunt Zimbra ook je agenda laten blokkeren gedurende de opgegeven periode van afwezigheid. Wanneer personen je agenda raadplegen zijn ze meteen op de hoogte van je beschikbaarheid. Vink de optie Agenda:
aan en kies vervolgens hoe je dit wil weergeven in je agenda via een keuze (b) voor de optie Afwezig
of voor Bezet
.
Tot slot is het mogelijk om een 'afwijkende' afwezigheidsmelding te sturen voor die afzenders die niet verbonden zijn aan jouw organisatie via de optie iedereen buiten mijn domein
, of alleen aan die personen die niet in je adresboek staan via de optie iedereen buiten mijn domein behalve personen die mijn contacten zijn
.
Als je alle gewenste instellingen hebt uitgevoerd klik dan op de knop Opslaan
.