Mail ophalen in Zimbra van een externe provider

Soms kan het gewenst zijn om e-mail van een externe provider op te halen, naast de reguliere e-mail die u reeds ontvangt in Zimbra. Het is mogelijk om zowel via IMAP als via POP3 mail op te halen. In dit artikel lichten we toe hoe je dit doet via POP3. Doorloop de volgende stappen en zorg dat u alle gegevens van de externe mailprovider bij de hand heeft.

Indien u klant bent bij Kovoks logt u in op uw Zimbra-account via https://contact.kovoks.nl Ga naar Voorkeuren en kies aan de linkerkant voor de optie Accounts. Daar klikt u op de knop Externe account toevoegen. Vervolgens krijgt u de optie om via Externe accountinstellingen de gegevens van de externe mailprovider in te vullen.


kb mail ophalen pop3 01


Bij E-mailadres vult u het gebruikte e-mailadres in en de gewenste Accountnaam. Bij Accounttype kiest u voor de optie POP3. Dan volgt het meest belangrijke onderdeel en dat is het invullen van uw Gebruikersnaam van account, wat feitelijk de gebruikersnaam die u heeft gekregen van de externe mailprovider en het daarbij behorende Wachtwoord. Om zeker te zijn dat u het wachtwoord juist invult kunt u de optie Wachtwoord weergeven selecteren.


kb mail ophalen pop3 02


De sectie geavanceerde instellingen slaan we in dit artikel over. Mocht een versleutelde verbinding (SSL) nodig zijn dan kun je dat hier aangeven.

De laatste handeling is dat je aangeeft welke naam als 'afzender' mag worden gebruikt via het veld Van: Kies de naam die verschijnt in het veld "Van" van e-mailberichten en je kunt ook aangeven of de e-mail beantwoord mag worden via dezelfde naam of een andere naam door het veld Beantwoorden aan te vinken.

Indien je dat wenst kun je nog een handtekening (onderschrift) standaard meesturen met deze externe account. U kunt meer lezen over het instellen van een handtekening in het artikel "Handtekening maken en gebruiken".

Tot slot dient u met een paar dingen rekening te houden. Zo is het verstandig de optie Berichten op de server na het downloaden verwijderen te selecteren. Zo voorkomt u dat uw mailbox bij de externe mailprovider vol raakt en dat u geen mail meer ontvangt. Daarnaast de opmerking dat de e-mail niet automatisch wordt opgehaald. U dient de knop E-mail ophalen te drukken.

hier plaatje

Tevreden met deze informatie? Deel het!

Offerte?

Stuur mij een vrijblijvende offerte op maat:

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Zimbra Nederland © Produkt van KovoKs B.V.
Vragen? Bel: +31 (0)345 - 200 010 of e-mail ons.

Over Zimbra Nederland

Zimbra Nederland is een produkt van KovoKs BV.
Op deze website vindt u alle informatie die van pas kan komen bij de aanschaf en het gebruik van Zimbra.