Zimbra instellen op een Android telefoon
In de volgende stappen laten we je zien hoe je Zimbra kunt instellen op een Android telefoon.
Ga naar Instellingen
op je Android telefoon. Via het tabblad Algemeen
kies je dan de optie Accounts
en kies vervolgens de optie Account toevoegen
Vervolgens selecteer je Microsoft Exchange ActiveSync
als het type account.
We vullen het te gebruiken e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in bij de betreffende velden.
Er wordt geprobeerd wat zaken automatisch te configureren. De melding inzake de beveilingscertificaat kun je negeren. Niet iedereen zal deze melding krijgen. Maar de daarop volgende melding zul je wel krijgen. Er wordt gemeld dat het automatisch configureren niet is gelukt en dat we handmatig de accountinstellingen zullen moeten maken.
Vul hier het te gebruiken e-mailadres in, en bij het veld Domein\gebruikersnaam
vul je je gebruikersnaam in. In dit voorbeeld testme@kovoks.nl
. Je mag de schuine streep onderdeel laten uitmaken van de gebruikersnaam, maar dat is niet noodzakelijk. Gebruik het bijbehorende wachtwoord en vul ook de gegevens van de Zimbra-server in bij het veld Exchange-server
. Voor klanten van ZimbraNederland/KovoKs is dit het adres contact.kovoks.nl
Wanneer alles is ingevuld klikken we op Volgende
en aangezien wij een Samsung-telefoon gebruiken, krijgen we een privacymelding van Samsung dat zij de apparaatgegevens zullen uitlezen en opslaan. Klik op OK
waarna de inkomende serverinstellingen worden gecontroleerd.
Daarna kun je wat zaken instellen hoe je e-mail wilt ontvangen en de standaard instellingen werken goed, maar kun je natuurlijk ook naar wens aanpassen, zoals bijvoorbeeld hoeveelheid data er per mailbericht mag worden gedownload.
We klikken op Volgende
waarna alle gegevens worden verwerkt en de laatste stap is om de account een naam te geven en daarna ben je klaar om e-mail te ontvangen en verzenden, je kalender en contacten bij te houden en je taken bij te werken.
Hieronder een video die bovengenoemde stappen laat zien.